HOMM III IN CLAUSEWITZ. PARTITURA II. NAPAD

Kajpada tisti, ki si lahko za cilj postavi popoln pomor svojega nasprotnika, ne bo zlahka v situaciji, da bi se zatekel k obrambi, ki bi imela za prvi cilj ohranitev posedovanja; toda ker moramo vsekakor vztrajati pri tem, da obrambo brez vsakega pozitivnega principa razglasimo tako v strategiji kot taktiki za notranje protislovje, in se torej vedno znova vračamo na to, da bo vsaka obramba iskala sile, da bi prešla v napad, brž ko bi bila deležna prednosti obrambe, moramo pod ta cilj, ki ga lahko ima ta napad in ki ga je treba imeti za pravi cilj obrambe, kakorkoli velik ali majhen je že, vendarle po možnosti vključiti tudi obvladanje sovražnika in reči, da obstajajo primeri, kjer daje vojskovalec, ne glede na to, ali je imel pred očmi tako velik cilj, vendarle prednost temu, da spočetka uporablja obrambno obliko.

  • Carl von Clausewitz: O vojni. Skice za osmo knjigo – Vojni načrt

se nadaljuje

Everyone got that? Jaz tudi ne.

Kaj več povedati, česar izkušeni strateg raznorodnih igerIgric ne bi sam mogel izpeljati po prvem delu razmišljanj z gospodom Clausom? Ne mnogo, pa vendar dodajmo tri punkte na treh ravneh, ki se mi zdijo nadvse koristne.

Prvič. Če se bomo vestno držali napotkov iz poglavja o obrambi, bo A.I. slej ko prej prešel po Clausewitzevi terminologiji kulminacijsko točko napada ali moment, ko se prvotnega načrta zaradi akumuliranih majhnih izgub ne bo mogel več držati. Morda bodo tatovi v svoji kleti še vedno širili informacije, da je nasprotnik močnejši, a marljivo drobljenje glav njegovim skavtom in čvrsto branjenje pravih območij na zemljevidu, ga bo dodobra izčrpalo, da bo moral svoje sile nanovo premešati. To bo primeren trenutek za naš protiudar. Najsi bo ta gverilske narave ali pa velepotezni all-in marš na Stalingrad, vseeno, prilike ne gre zamuditi. Vojna je in udariti moramo takrat, ko so na tleh in tam, kjer boli. Ker s časom za razmislek zgolj večamo svojo zadnjico, si ga vzemimo, kolikor ga potrebujemo, da se vrnemo na point zero in se odločimo, kateri gradovi bodo še naprej namenjeni zgolj izmenjavi in izsuševanju in kaj moramo za vsako ceno držati pod lastnim nadzorom – pa četudi je to zgolj en ušiv rudnik (več o tem spodaj, ta esej je totalno nestrukturiran).

Če obstaja v obeh CvC-jevih knjigah o obrambi in napadu ena poanta, ki je ne smemo spregledati, je to neizbežnost izmenjevanja oblike bojevanja. Kot jin in jang, obramba in napad v sebi vsebujeta drug drugega in se potrebujeta. Ko napademo, ne smemo pozabiti na obrambo. Kot rečeno v zadnjem prispevku, napad ima v špilu Hirosov trojke dodatne prednosti, ki bi jih Claus brez dvoma grajal. Ena je brez dvoma pomanjkanje nevarnosti za nas, ko smo v fazi napada. Ne spoznamo se z dolgim pohodom, ki bi nam odrezal komunikacijske linije (če imamo npr. dva junačka, ki glavnega ves čas oskrbujeta z vselej svežimi četami), število nasprotnikov je omejeno, koalicije zoper nas so vnaprej določene in če je nasprotnikov več, se precej radi tolčejo med seboj, preden vse svoje sile naperijo v nas. Vse to in še več nam bo dalo elana, da bomo pogumno zakorakali v sovražnikov teritorij in pridno nabirali XP, ki ga sam še ni, kradli rudnike za naš erar in po pameti napadali, kar je šibkejšega od naše glavne vojne linije.

Umetnost vojne, po Clausewitzu, tiči tudi v tem, da prepoznamo, kdaj v fazi napada braniti in kdaj v fazi obrambe napadati. In to nam mora služiti tudi v resničnem življenju (če ga imamo). Torej O – KT – N – KT – O – KT – N – itd. Real-life, sploh pa naši odnosi, ki jih bežno in brez čustev gradimo iz vseh vrst potreb, se od te formule, izpeljane iz vojne teorije, bistveno razlikuje zgolj v eni značilnosti in ta mora nujno vplivati na naše razumevanje vojne (right back at you) v resničnem življenju: tisti itd. je dejansko itd. Za razliko od (večine) igerIgric, se odnosi in v slogu homo homini lupus njihova najčistejša izpeljanka – nasilje – nikoli zares ne konča.

Drugič (v resnici je bilo drugič že nekje na sredi prejšnjega odstavka). Še za trenutek o umetnosti. In sicer drug vidik, ki ga Claus korektno pripiše metafizičnemu geniju vojskovodje: z najmanj resursov izvleči največ. Tudi o tem smo že govorili. Tokrat le v poduk in ponovitev: tudi v napadu ne pozabimo na ta moder nauk. Če bomo napadli z vsem, kar imamo, s čim bomo branili, kar smo s trudom prigarali? No, odgovor je sicer na dlani: z load game. Ampak kje je ta gumb, ko govorimo o medosebnih odnosih? Ali o feminizmu?

Aaah, feminizem, tretjič. Na stran z odnosi in na stran z vojno. Na stran s kulminacijsko točko in na stran z min input – max output. Tretje/prve/whatever točke o večnem vračanju evalvacije in reorganizacije ne smemo ampak res nikoli zanemariti. Udrihanje po brezpomembnih frontah in njihovih truplih je eden izmed glavnih razlogov, zakaj naše gibanje tudi v današnji dobi tako zmerno opredeljeni kot praktikanti neaktivizma ne morejo jemati resno. Dokler bodo festivali a la 45 dni feminizma bolj kot tehtne zaključke na novih odprtih poljih diskusije še vedno poveličevali neobrite pazduhe in nožice, bodo na nas gledali kot na gručo bakhantk, ki ima preveč časa in premalo ljubimcev. Če nas je #gamergate naučil česar koli, nas je moral spomniti na to, da lahko boj za enakopravnost s pravim namenom a zgrešenimi dejanji svojemu cilju prej škodi kot koristi.

In tako se torej zgodi, da velika večina vojskovodij rajši zaostaja daleč za ciljem, kot da bi se mu preveč približala, in da dopadljivi pogum in visoko podjetni duh pogosto več kot zaideta in torej zgrešita svoj cilj.

  • Carl von Clausewitz: O vojni. Skice za sedmo knjigo – Napad.

Sestre vseh dežel, združite se! So mesta, kjer je feminizem dokazal svoj prav in izpostavljanje teh zmag je zgolj cmeravo podoživljanje stare slave na plečih tistih žensk, ki so vedele, da se ne borijo tam, kjer je svoj prav enostavno dokazati, temveč ravno nasprotno, da se je prav boriti, k(j)er je to (vedno znova) težko.

Elza Budau

En odziv na “HOMM III IN CLAUSEWITZ. PARTITURA II. NAPAD”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.