TRI PODJETNIŠKE

DESET KORAKOV RAZVOJA PRODUKTA AMERIŠKEGA POSLOVNEŽA

  1. Ali lahko v zasnovi preskočim katerega od korakov?
  2. Ali je lahko površno sestavljeno?
  3. Ali lahko uporabim poceni material?
  4. Ali bo razvoj ustvaril zdravju neprimerno stanje za delavce v tovarni?
  5. Ali bo proizvodnja škodljiva za okolje?
  6. Ali lahko spregledam predpise o varnosti?
  7. Ali bodo zaradi proizvoda umirali otroci?
  8. Ali lahko zasolim ceno?
  9. Ali ga lahko lažnivo reklamiram?
  10. Ali bodo zaradi njega s trga izginili manjši konkurentje?

Super. Zavihajmo rokave!

* * *

MARKETINŠKA USPAVANKA

Kakovost, vrednost, slog,

usluga, izbira, primernost,

gospodarstvo, prihranki, delovanje,

izkušnje, gostoljubje,

nizki stroški, prijateljski odnos,

poimenske znamke, preprosta pravila,

privoščljive cene, povrnjen denar,

brezplačna namestitev.

 

Brezplačna registracija, brezplačna cenitev, brezplačna priredba,

brezplačno pošiljanje, brezplačno preverjanje,

brezplačna verzija za domačo uporabo – in brezplačno pakiranje.

 

Ni denarja? Ni problema. Ni šale!

Ni kompliciranja, ni obvez, ni tveganja, ni nuje,

ni rdečega traku, ni preplačil,

ni pristopnine, ni skritih stroškov,

ni obveznega nakupa,

nihče vas ne bo poklical,

plačila in obresti izvzeta do septembra.

 

Ponudba le za kratek čas,

zato pohitite zdaj,

naročite danes,

ne pošiljajte svojega denarja,

dobra ponudba, dokler so zaloge,

dva za vsako stranko,

vsak artikel se prodaja posebej,

baterije niso vključene,

kilometrina se lahko sešteva,

vsi nakupi so končni,

dobavljeno v šestih tednih,

nekateri deli niso na razpolago,

nekaj malega sestavljanja,

upoštevajte omejitve.

 

Zato le pridite na zastonj demonstracije in zastonj kunzultacije k naši prijazni in profesionalni ekipi. Naši izkušeni in izobraženi predstavniki vam bodo pomagali do odločitve, ki je ravno prava za vas in najbolj primerna za vaše potrebe in cenovno zmogljivost.

In ne pozabite na svoje brezplačno darilo: klasični, deluks, unikatno izdelan, luksuzen, visokokakovosten, premium-izbran, gurmanski šilček za svinčnike. Vaš, le zato, ker se zanimate za nas, nakup ni obvezen. To je naš način, da se vam zahvalimo.

In če pohitite v naslednjih minutah, vam priložimo še drugo, dodatno, brezplačno, bonus darilo v zahvalo, seveda brez dodatnega plačila. Klasični, deluks, unikatno izdelan, luksuzen, visokokakovosten, premium-izbran, gurmanski obesek za ključe, ki je tudi povečevalno steklo in vrtna cev. Pakiran v izvirni embalaži iz imitacije usnja z avtentično vinilno oblogo. Vaš, le zato, ker se zanimate za nas, nakup ni obvezen. To je naš način, da se vam zahvalimo.

Pravzaprav je to naš način, da vam rečemo: »Sklonite se še malo nižje, da vam lahko zarinemo ta ogromni marketinški kurac naravnost v vašo vsega prepolno rit. Še malo globlje [medenični potisk!]. Globlje! [potisk!] In še malo globlje! [potisk!] Vse za vas, nesrečni, samo-pomilujoči, praznoglavi, jebeni, gospod Potrošnik!«

* * *

EVFEMIZMI: KUPI TO IN POJEJ

KO GOVORIMO O HRANI

Podjetniški govor o hrani. Besede so vam znane. Slišite jih ves čas: Sveže, naravno, z ljubeznijo, avtentično, domače ugodje. V konzervi. Če že želijo, da uporabljamo te besede, si jih poglejmo pobliže.

AVTENTIČNO

Ko nam pravijo, da je nekaj avtentično, želijo, da pomislimo na dobre stare čase. Dobri stari časi. Saj veste, preden smo imeli sanitarne predpise; preden je higiena postala popularna reč; takrat, ko je bil E.coli še začimba.

DOMAČE

Poleg avtentičnega, v sferi topline in nostalgije, se nahaja domače. Besedo zasledimo na embalaži v supermarketu: Okus po domačem. Ljudje, verjemite mi, prehranska korporacija, ki hrano proizvaja na petintrideset hektarski plantaži, je funkcionalno nesposobna sproducirati kar koli domačega. Briga me, če direktor živi v kleti glavnega poslopja, ima ves čas na sebi predpasnik in peče v krušni peči. Domače se ne bo zgodilo.

Isti primer so restavracije. Juha po domače. Še enkrat, ni pomembno, koliko vas meter šestdeset visoka, oranžnolasa natakarica, prepojena z amfetamini in s tremi Marliči v ustih, spominja na lastno mater, juha ni domača. Razen pod pogojem, da kuhar in njegova celotna družina spi v kuhinji. In če je tako, potem nisem lačen.

Domače je mit. Veste, kaj je zares domače? Kristalna meta. Drobljeni kokain. Bong, zbit z zarjavelimi žeblji. Zdaj se pogovarjamo domače! Če potrebujete nadaljnje informacije, prebrskajte po zapiskih Timothyja McVeigha. Stari Tim je vedel, kako skuhati kaj po domače.

KOT DOMA

Včasih se marketing zaveda, da je ljudem jasno, kakšno govno se prodaja pod izrazom domače in raje uporabijo frazo kot doma. Zapisali bodo, da ima nekaj okus kot doma. O čigavem domu je govora? Jeffreya Dahmerja? Verjemite mi, prekuhana glava kampučijskega najstnika ne more imeti okusa kot doma. Tudi z malo petršilja v laseh in s pečenim krompirčkom ne.

-SKI

-ski je končnica, ki jo moramo vedno hitro opaziti. Kadar koli nekdo uporabi končnico -ski, vas grabi za tiča. Njujorški hot-dog. Veste, zakaj mu pravijo tako? Ker ni v jebenem New Yorku. To je edini razlog. Najverjetneje ga najdete v Bumfuku v Egiptu. Lastnik je iz Ruande, hrana pa ima okus po nečem, kar bi Arya Stark dala jesti Walderju Freyu.

Najbolj očiten primer izprijene rabe končnice -ski je v družinskih restavracijah. Družinska restavracija pomeni le to, da se gostje za vsako mizo prepirajo in da najstarejši moški pretepa svojo ženo. Saj veste, družina.

GURMANSKO

Še ena beseda, ki jo marketinške kurbice uporabljajo bolj pogosto kot menjajo spodnje perilo. Dandanašnji je vse gurmansko: gurmanska kuhinja v pločevinki, gurmanska večerja v skodelici. Folk, ne bodimo preneumni. Ni je stvari, ki bi se lahko legitimno imenovala gurmanska kava, gurmanski zavitek ali gurmanska pica. Gurmansko pomeni eno stvar: zaračunali vam bomo več.

Isto velja za besedo kuhinja. Razlika med hrano in kuhinjo je šestdeset dolarjev. Samo to. Kradejo vam. Vas zanimajo zares gurmanske specialitete? Dušeni polžji penisi; karameliziran file pandovega šupka. Račji kurac al dente. Zdaj se pogovarjamo o kuhinji!

Z LJUBEZNIJO

To je zveza, ki jo ima lahko rad le nekdo, ki vara lastno zdravo pamet: z ljubeznijo. Juhe so narejene z ljubeznijo, zajtrk je narejen z ljubeznijo. Folk, ko naslednjič opazite besedno zvezo z ljubeznijo, si dobro oglejte preostanek spiska o sestavinah. »Hmm … šeststo gramov nasičenih maščob.« Saj veste, z ljubeznijo, iz srca. Fršlok pa to.

-NI BESEDE

Pametno je biti pozoren na vse besede, ki se končajo z -ni. Na primer: masle-ni, jagod-ni, čokolad-ni. Vsakič, ko marketing postavi končnico -ni v ime produkta, ste lahko prepričani, da vas nategujejo. Pravi čokoladni užitek. Prevod? Nobene pofukane čokolade!

In ko smo že pri tem, pookusni in žmohtni nista besedi, ki bi jih normalen človek smel uporabljati v pogovoru. Se je kdaj kdo obrnil k vam v restavraciji in dejal: »Tale svinjina ima resnično zanimiv pookus. Se tudi vam zdi zares žmohtna?« Moj komentar? »Hej, Pookusec, imam jaz nekaj žmohtnega zate.«

Z OKUSOM PO

Resnično se bojmo fraze z okusom po. Pijača z okusom po limoni. Ja? Sporočite mi, če boste v njej našli kaj, kar bi lahko prišlo iz limone, prosim.

Obstaja celo hrana za domače živali, na kateri piše na primer: priboljšek z okusom po piščancu. Jeba, pes res nima pojma, kakšnega okusa je piščanec. Morda mu bo všeč, če mu ga servirate, toda nikoli vam ne bo rekel: »Oh, super, danes sem si res zaželel okusa po piščancu. Včasih enostavno ne zmorem govedine.«

NARAVNO

Zadnji izmed agresivnih pridevnikov prehranske industrije je naravno. To sedaj leti na vse ekološko preosveščene tam zunaj. Beseda naravno je popolnoma brez pomena. Vse je naravno. Narava je vse. Narava ni samo kup dreves in rožic in severnih pikčastih sovic. Vse na tem planetu izvira iz narave. Nefiltrirani odpadki v kanalizaciji, poliester, strupene kemične odplake, uporabljeni flajštri, opičji drek. Vse to je popolnoma naravno. Res pa je, da ni pretirano užitno. Ima pa prefinjen pookus. In je precej žmohtno. Dober tek, gospod Potrošnik.

Naughtius Maximus

‘Tri podjetniške’ je prevod poglavij: ‘The American Bu$ine$$man’s Ten Steps to Product Development’, ‘Advertising Lullybye’ in ‘Euphemisms: Buy This and Eat It’ iz knjig ‘Napalm & Silly Putty‘ ter ‘When Will Jesus Bring the Pork Chops?’ stand-up komika, igralca in pisatelja Georga Carlina.

Z vsem spoštovanjem, Naughtius Maximus

En odziv na “TRI PODJETNIŠKE”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.