1 V letu Gospodovem 2395 je odkopal zakopane arhive (jez)decev vsebine sin tesarja in device, ki so ga poznali le po imenu uličnem, Jerkoff Leftie in odločil se je raziskovati v imenu znanja. 2 Bil je očaran nad začetki kulta Baalovega, ki je njega čas že zaobjel svet kot eno in edino sveto verovanje in verovanje enega in edinega sveta, takrat še tako željnega spoznati bistri um zunaj tretjega sončevega satelita, ki ga človeštvo v množini pozna danes in ki v množini danes pozna človeštvo.
3 In tesarja sin je bral in se učil, a več kot je bral in več kot se je učil, bolj ga je mučilo vprašanje, kaj v imenu šmenta so te arhaične vsebine po imenu Diskurzija filmska, SajFaj kvart, Alieneje, Myrtyl Kymbyt in podobni. 4 Tesarjevemu sinu poznano ni bilo, kaj je to film, četudi je razumel, da za neko vrsto entertainmenta gre. Kako to, da očaki, kot so Dr. Drisky, Satirični Rosomah, Kobra in Naughtius verbalno mlatijo po nečem tako greha očiščenem, kot je zvrst umetnosti, z najbolj iskreno željo ugajati množici.
5 Beseda božja, ničkolikokrat ponovljena v spisih Velikih iz časa skoraj treh stoletij pred njim, se je zapisala kot kritika in Jerkoff Leftie je ni zmogel umestiti v besedovnjak svoj. 6 Etimološki študij ga je na cedilu pustil in najbližje njeni srži se je uspel prebiti s tem, da jo je začel enačiti z oceno, ki pa mu je bila tujek prav toliko, kajti učenjak Leftie je odraščal v dobi, ko je bilo šolstvo v domeni privatnega sektorja, ki je zagovarjal napredek modrosti skozenj sistem nagrajevanja in ne medsebojnih primerjav med različno zrelimi sotrpini v prostoru skupnem; do česar so med drugim pripeljale tudi Rosomahove razprave o teoriji iger, a o tem kdaj drugič in od vira drugega prav tako. 7 Kaj le bi lahko napeljalo užaljene in razočarane posameznike, da nad sedmim delom Pobesnelega Maksa rohnijo in zakaj bi se taisti ostrobesedneži kot nevihta spuščali nad nesrečim romantičnim štosfestom nebodigatreba, so bile misli, ki so našega akademika obsedale.
8 Ker pa je bil sin tesarjev disciplina poosebljena, prenehal ni s študijem in se je odmaknil od knjig le za nekoliko bljahbuhenj na dan, da je kaj slastnega pojedel in odspal lepotno in čez štirideset dni se mu je nebo razjasnilo in očaki so spregovorili z njim. 9 Spoznanje se mu je razodelo, takole po Borgesovsko, da je mogoče se do filma prebiti izključno tako, da posameznik film je; in ker pozameznik sicer je umetnina, a je vselej produkt dveh in nikoli enega, nikoli pa ne more sam film biti, filma nikoli ne more spoznati in je zmožen soobstojati le kot odnos z njim. 10 Tako se mreža tvori.
11 V letu Gospodovem 2395 je tako kritika postala del kulture kot umetnost. 12 Spet. 13 Sin tesarjev Jerkoff Leftie, učenec Baalovega kulta šole (jez)decev vsebine je doumel kot prvi 14 spet 15 da z razmerjem vzpostavljenim med filmom ali drugo umetnostjo katero koli in njega ali nje opazovalcem in ceniteljem rodi se nova entiteta 16 17 18 ki dasiravno počiva na žuljih in idejah takozvanih avtorjev, ne zmore nič drugega biti kot tudi sama del umetnine prav tako kot tudi umetnina sama po sebi. 19 Oplajevalec in rojenec hkrati, nekako tako 20 kot je oče šele oče, ko se otrok rodi in nič prej.
21 Poredna so pota besediljenja. 22 In tesarjev ter devičin sin je takrat razsvetljeni končno razumel besede slepega Argentinca 23 Original je prevodu 24 nezvest.